انواع استخرهاي بتني
نوشته شده توسط : نت ویر

‌استخرهاي بتني از لحاظ شيوه استفاده از بتن خود به زير گروه‌هاي مختلفي تقسيم بندي مي‌شوند.

‌اولين گروه از اين استخرها، استخرهاي ساخته شده با بتن قالب گيري شده هستند. بسته به نوع قالب‌هاي بتني مورد استفاده‌، استخرهاي قالب گيري شده نيز به دو گروه يكپارچه و چند تكه طبقه بندي مي‌شوند.

‌‌گروه ديگري از از استخرهاي بتني، استخرهايي هستند كه با استفاده از بتن خود به زير گروه‌هاي مختلفي تقسيم بندي مي‌شوند.

‌اولين گروه از اين استخرها، استخرهاي ساخته شده با بتن قالب گيري شده هستند. بسته به نوع قالب‌هاي بتني مورد استفاده، استخرهاي قالب گيري شده نيز به دو گروه يكپارچه و چند تكه طبقه بندي مي‌شوند.

‌گروه ديگري از استخرهاي بتني، استخرهايي هستند كه با استفاده از بتن پاشيدني ساخته مي‌شوند. در اين روش، بتن با استفاده از بتن پاش در ميان آرماتورهاي استخر پاشيده مي‌شود.

بتن پاشيدني نيز به روش خشك و مرطوب قابل استفاده است.

‌‌گروه سوم از استخرهاي بتني، استخرهايي هستند كه با بتن خشك كوبيده شده ساخته مي‌شوند. گروه چهار نيز استخرهاي ساخته شده با بلوك بتني هستند.

ساخت استخر با بلوك سيمان 

نحوه ساخت استخر با بلوك سيمان يكي از آسان‌ترين روش‌هاي ساخت استخر است‌. اين روش ساخت استخر اقتصادي‌ترين حالت ممكن براي ساخت استخر ويلايي است. در اين روش مي‌توان پس از زيرسازي و بتن ريزي كف حدود ۱۵ سانتي‌متر و مسلح نمودن با آرماتور، ديواره‌هاي بلوكي روي كف ساخت. بدين صورت كه پس از تراز نمودن سطح كف استخر و شيب بندي آن مي‌توان نسبت به چيدن بلوك‌ها اقدام نمود. براي پر كردن بلوك‌ها از ملات روان تري استفاده مي‌كنند تا تمام حفره‌هاي بلوك گرفته شود.

با توجه به عدم استفاده از آرماتور در ديواره‌هاي استخر بايد توجه نمود كه تمامي چفت و بست‌هاي بلوك كاملاً با دقت چيده شود. پس از مرحله بلوك چيني مي‌توان با استفاده از رزين عايق رطوبتي استخر كه با ملات سيماني مخلوط مي‌شود عمليات سيمانكاري را انجام داد. استفاده از رزين آب بندي استخر علاوه بر استحكام فوق العاده سيمان و چسبندگي بهتر با بلوك، مي‌تواند در يك مرحله، عمليات آب بندي استخر را نيز انجام دهد.

استخرهاي بتني پيش ساخته

استخر بتني پيش ساخته نيز، قابليت انتقال داشته و مي‌توان براحتي آنها را در ظرف كمتر از نيم ساعت جابجا نمود. اين نوع استخر نيازي به هزينه‌هاي عايق بندي و گود برداري نداشته و بعد از نصب يك استخر پيش ساخته مي‌توان در شرايط مختلف زماني و آب و هوايي با توجه به نياز استفاده از فضا آن را جمع نمود در حقيقت اين استخر‌ها آماده و ساخته شده با ابعاد كارخانه هستند و پرتابل و متحرك و قابل حمل و نقل هستند، هزينه تهيه و خريد اين استخر ها بسيار پايين است و تا يك دهم ساخت استخر‌هاي ديگر است، از انواع اين استخر ها مي‌توان به استخر‌ پيش ساخته‌ اينتكس، ايزي ست، استخر فريمي پيش ساخته، استخر فايبر گلاس و زودياك اشاره كرد.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: